Collégial et universitaire

McGill Model Nouveauté

Strengths-based nursing care: a collaborative approach


Prix : 32,95 $

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Auteurs : Danièle Paquette-Desjardins, Johanne Sauvé, Catherine Pugnaire Gros, Yvon Brassard

Translator: Catherine Browne

ISBN13 : 9782894703953
Copyright : 2019
Nombre de pages : 180


Présentation

How do you establish a trusting, collaborative relationship with a person and family? How do you discover their strengths and accompany them as their health situation evolves? McGill Model: Strengths-based nursing care: a collaborative approach reviews every stage of the nursing process, focusing on the central role of the person and family — whose responsibility for their own health is fully acknowledged — and the nurse’s role in accompanying them throughout the process. The book combines theoretical explanations with learning activities that show how the McGill Model shapes the nurse’s role in concrete terms. Tables and checklists summarize the material, while self-evaluation tools encourage both novice and experienced nurses to look at their practice from the point of view of the McGill Model.


Auteurs

Danièle Paquette-Desjardins
Infirmière, formatrice et consultante dans le réseau de la santé et des services sociaux, elle a accompagné plusieurs équipes d’infirmières dans l’intégration du modèle McGill à leur pratique professionnelle. Ses sujets d’intérêt sont la collaboration avec la personne et sa famille, entre les membres des équipes interprofessionnelles et entre les établissements.
» Tous les livres par Danièle Paquette-Desjardins

Johanne Sauvé
Conseillère clinicienne en soins infirmiers à l’hôpital Marie-Clarac, elle possède une expérience diversifiée en tant qu’infirmière clinicienne et conseillère en milieu hospitalier et communautaire. Elle s’intéresse particulièrement à la gestion des risques, à l’amélioration continue de la qualité ainsi qu’à la prévention des infections.
» Tous les livres par Johanne Sauvé

Catherine Pugnaire Gros
Professeure adjointe à l’Université McGill depuis 1986, infirmière conseillère et clinicienne spécialisée à l’Institut Douglas, elle s’intéresse à l’application et au développement d’une approche collaborative basée sur les forces. Également consultante et chercheure, elle doit sa passion pour les sciences infirmières à ses mentors Moyra Allen, Florence Mackenzie et Laurie Gottlieb.
» Tous les livres par Catherine Pugnaire Gros

Yvon Brassard
M. Éd., D.E
Pendant près de 30 ans, il a œuvré dans le milieu de l’enseignement des soins infirmiers au collégial. Auteur de deux volumes sur la rédaction des notes d’évolution au dossier et d’un ouvrage sur les méthodes de soins, il a aussi participé à l’adaptation québécoise du volume Soins infirmiers (Potter & Perry, 1re et 2e édition), a assuré la direction pédagogique de la troisième édition Soins infirmiers – Fondements généraux et a rédigé le Guide d'études qui l'accompagne.
» Tous les livres par Yvon Brassard

Translator: Catherine Browne

Table des matières

Chapter 1 Conceptual models and the nursing approach 

1.1 Context and its influence on nursing practice 

1.2 Conceptual models of nursing 

1.3 The nursing process

1.4 Conceptual models and the nursing process: Differences and interconnections 

 

Chapter 2 The McGill conceptual model 

2.1 History and foundations of the McGill conceptual model

2.2 Concepts and major characteristics of the McGill Model

 

Chapter 3 The nursing process inspired by the McGill Model

3.1 How the McGill Model affects the nurse’s overall practice

3.2 Specific aspects of applying the nursing process

3.3 Tools to help you apply the nursing process in the spirit of the McGill Model

 

Chapter 4 Assessment: Collecting, analyzing, and interpreting data

4.1 Assessing the health concern: Phase 1 of the nursing process

4.2 The data collection stage

4.3 The data analysis and interpretation stage

 

Chapter 5 Implementation: Planning care and carrying out interventions

5.1 Phase 2 of the nursing process: Implementation

5.2 Planning care

5.3 Carrying out interventions

 

Chapter 6 Implementation: Evaluating outcomes

6.1 Evaluating outcomes

6.2 How the McGill Model guides the outcome evaluation stag


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